manusia di dalam :)

page statistics

awak dan saya.

Bismillahirahmanirahim,

Assalamualaikum,

Act "awak" dalam entry kali ni bukan nya seorang, Tapi 29 orang. Actually this is refer to my classmate.

5 Amanah 11/12 of MRSM Kuala Berang. Oh, I really miss them :)


Seriously, sumpah rindu. Walaupun aku baru kenal mereka mereka ini 2 tahun tak macam aku kenal Cekalians yang 3 tahun. Tapi, Amanah lagi terkesan di hati. Kenapa?

Ini keranaa, 
Mereka mereka ini sangat baikkk, Mereka mereka ini mengajar saya erti hidup yang sebenar. erti hidup di dunia dan hidup di akhirat. Di situ bernilainya Amanah.

Aku tidak pernah mendapat didikan yang sebegitu rupa dahulu. Since I stepped into Amanah, I knew that I will learn something from every single person in that class. 

Istimewanya kita Amanah,
Kita semua bukan orang Terengganu, Syidah je lah kan. Kebanyakan dari kita semua outsider. Aku tak pernah sekali terfikir akan mempunyai kawan dari seluruh ceruk negeri di Malaysia ni. Tapi aku dapat kawan dengan korg yang datang dari pelabagai latar belakang yang berbeza.

Pertama kali aku masuk Amanah, Aku rasa sangatt kecil, kecil lagi dari Imitiaz dan Ada. Haha. *gurau
Aku terasa rendah sangat, sebab mereka mereka ini nampak sangat sangat baik dan alim. Penuh ilmu di dada, Bijak bijak belaka. Aku, jauh beza :)

Bab agama agama serah saja pada lelaki. Bab politik politik serah saja pada lelaki. Bab nasihat menasihati serah saja pada lelaki. Tapi bab ngumpat mengumpat serah saja pada kami kaum Hawa. Haha.

Amanah sangat istimewa,
Semua cikgu pandang tinggi. Alhamdulillah dengan nikmat Allah :) 
Dapat guru kelas yang sangat perihatin. Alhamdulillah dengan nikmat Allah :)
Sangat satu hati kalau ada event. Alhamdulillah :)
Ada Presiden yang sangat sweet. Alhamdulillah :)

Setiap kali masalah menimpa kita, pasti akan ada meeting tutup tingkap tutup pintu. Itulah istimewanya kita, Masalah akan diselesaikan sama sama. Berat sama dipikul, Ringan sama dijinjing. Cewahh. Haha

Hmm,
Sekarang ni semua tu dah habis. Semua tu waktu zaman sekolah, Sekarang kita dah habis sekolah. Bila mahu jumpa lagi?

Untuk SPM pula,
Aku sangat yakin dan pasti kelas kita semua dah berusaha bersungguh sunggu. Kalau tidak, tak de maknanya kelas kita menyala lampu sampai pukul 2 3 pagi. Sekarang tawakal sahajalah. Insya Allah, 29 orang kelas Amanah akan dapat 11 A+. Aminn.

Buat mereka yang sudah dapat tempat di Universiti, 
Tahniah, doakan juga kami yang masih belum tentu hala tujunya di mana ini. Mereka yang akan buat Foundation to oversea nanti, jangan lupa belikan aku ole ole dari sana, Birthday aku yang akan datang tak nak nyanyi nyanyi dah, nak ole ole. Haha

Salam :)




No comments:

Post a Comment