manusia di dalam :)

page statistics

He is th best planner.


Assalamualaikum,

Cukup lama rasanya tak menyentuh blog sendiri. Hanya menyentuh blog manusia lain sahaja. Ini bermakna aku sangat malas untuk menaip. Tapi idea sangat bertimbun okayy.

So, what I want to share with people out there is, Allah is the bestttt!

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Let me tell you why,
Sudah hampir 3 buln aku duduk rumah dikelilingi keluarga yang tercinta, but sometimes insane jugek lah kan. This 3 months, terlampau banyak perkara yang aku belajar. I means about life. Perkara yang tak pernah diajar oleh cikgu dalam kelas sambil pegang kapur.

For the first two weeks aku dekat rumah, aku hanya banyak melayan perasaan sebab aku tak terpilih untuk SPC (skim pelajar cemerlang). Almost all of my friend which is closed to me terpilih. So, kepala aku hanya bermain kan dengan perasaan..

"Hmm, pandainya mereka, aku sbb slack ada C satu je. Hmm"

And my face kinda like this for the first two weeks


Until one day I realised that actually, aku pun dah terpilih oleh Allah untuk jalani kehidupan di rumah sendiri and learning a lot of things that other people cant learn. 

Such as, terlampau banyak masa yang berkualiti aku luangkan dengan family, dapur sedikit dh berasap sekarang oleh akuu, lesen dah ada, boleh ronda ronda Kuala Lumpur, a lot of cakes i can baked now and etc.

And i proud of myself :)

Andai aku turut terpilih sama join the programme, i dont think i know how to cook a sambal goreng ibu :) so, as the conclusion, He is the best planner, no matter how He planed it, its. at last we will see the benefits. 

Every cloud has silver lining :)



No comments:

Post a Comment